Infarma Solidari i #Farmaidearium, les dues iniciatives per donar veu a projectes relacionats amb el compromís social i les xarxes socials a Infarma

En el marc d'Infarma Solidari s'ha impulsat la recaptació de fons per a quatre iniciatives solidàries dutes a terme per ONGs a través d'un concert benèfic i donacions econòmiques directes #Farmaidearium acollirà projectes originats a les xarxes socials, liderats o participats per farmacèutics, que han aportat innovació en àmbits com la deshabituació tabàquica, la nutrició i l'esport, o la col·laboració entre professionals sanitaris Durant el Congrés també es presentaran els resultats d'una enquesta realitzada a pacients sobre els serveis professionals que s'ofereixen a les farmàcies

Barcelona, 15 de març de 2017.- Falta menys d'una setmana per a Infarma Barcelona 2017, el Congrés i Saló Europeu de Farmàcia que tindrà lloc del 21 al 23 de març al recinte firal de Gran Via. Sota el lema "Valor per a la farmàcia. Valor per al pacient", a aquesta 29a edició organitzada pels Col·legis de Farmacèutics de Barcelona i Madrid, en col·laboració amb Interalia, s'ha impulsat #Farmaidearium, amb l'objectiu de donar veu a iniciatives relacionades amb les xarxes socials i les TICs, i s'ha donat continuïtat a Infarma Solidari, en el marc del qual es persegueix potenciar el compromís social de la professió.
 
Infarma Solidari, una iniciativa per impulsar el compromís social de la professió
Infarma Solidari és una iniciativa que va néixer amb Infarma Madrid 2016 amb l'objectiu d'acostar el compromís social del sector farmacèutic a aquesta cita europea. Des d'Infarma Barcelona 2017 se li ha volgut donar continuïtat impulsant diferents projectes relacionats amb la RSC, dels quals es publicarà una memòria de resultats quan hagin finalitzat.
 
El principal projecte posat en marxa és la recaptació de fons per a quatre iniciatives solidàries dutes a terme per ONGs a través d'un concert benèfic, que tindrà lloc el 21 de març, a les 21h, a la sala Bikini de Barcelona, amb el grup de música PorFinViernes; i donacions econòmiques directes. Tant la compra d'entrades per al concert com les donacions es poden fer a través d'un formulari inserit al web i app d'Infarma, en el qual es pot escollir a quin dels projectes destinar l'aportació: millorar l'accés a l'aigua potable a Equador, a través de Farmamundi; al Fons Social de Medicaments, impulsat per Banc Farmacèutic; ajudes en la recerca en medicaments orfes i malalties rares, amb la Fundació Mehuer; i l'impuls de la farmàcia comunitària a l'hospital pediàtric infantil St. Damien (Pto. Príncipe, Haití), un projecte de Nuestros Pequeños Hermanos.
 
La RSC també estarà present físicament a Infarma: durant els tres dies hi haurà una zona dedicada a pòsters que recolliran les accions més rellevants dutes a terme pels expositors en aquest camp, així com un punt de venda de polseres candela, una iniciativa sorgida en el marc de l'Hospital Sant Joan de Déu per obtenir fons per a la investigació en el càncer infantil. D'altra banda, s'ha habilitat al web una bústia de suggeriments per tal que els farmacèutics puguin donar a conèixer quines iniciatives estan fent o quines els agradaria que s'impulsés des de la farmàcia.

#Farmaidearium: 9 experiències de projectes innovadors relacionats amb la farmàcia
Durant els tres dies, al pavelló 5 estarà present #Farmaidearium, que acollirà 9 xerrades de farmacèutics, en petit format i d'assistència lliure, amb un nexe en comú: donar a conèixer, de primera mà, projectes innovadors, liderades o participades per farmacèutics, que fomenten nous escenaris de desenvolupament de la professió. Creat també amb la finalitat de facilitar el contacte entre emprenedors per afavorir el creixement d'idees i networking, comptarà amb elements per contribuir a la col·laboració i sinèrgia d'idees, com un tauló d'anuncis on deixar propostes i pissarres per explicar projectes.

Un dels projectes serà #Esportfarma, en referència al hashtag utilitzat pel grup de treball sobre nutrició i esport de la vocalia d'Alimentació i Nutrició del COFB, que té com a objectiu demostrar que l'atenció farmacèutica a esportistes, mitjançant un consell alimentari i consum de complements alimentosos des de la farmàcia, ajuda a millorar la condició física, la recuperació de lesions i, en general, millora la salut dels esportistes.  En l'àmbit de la dermofarmàcia descobrirem Dermotips, un web i canal de YouTube des del qual una farmacèutica dóna consells de salut, pell i bellesa amb la particularitat que ofereix també interpretació al llenguatge de signes.
 
La col·laboració entre diferents agents de salut es materialitza amb @PedYFarma, un grup format per pediatres i farmacèutics per coordinar-se i treballar junts en benefici dels pacients;  PAntomaKA, des del qual nutricionistes, farmacèutics i pediatres parlen sobre nutrició i salut. D'altra banda, @LauraGandiaCerd parlarà de diferents iniciatives impulsades en deshabituació tabàquica, entre elles #stoptabaco31mayo, una campanya en la qual diferents professionals sanitaris s'han unit per difondre consells per deixar de fumar a través de Twitter, Facebook i YouTube fins el 31 de maig, Dia Mundial sense Tabac.

A aquest espai també estaran presents StopErroresMedicación, una plataforma portada per dos farmacèutics d'hospital per difondre potencials errors de medicació perquè, en la mesura del possible, siguin evitats; @farmaadicta, farmacèutica que ofereix diferents consells de salut, com per exemple, alimentació infantil, al·lèrgies i intoleràncies i higiene bucal, a través d'infografies; i quemedaspara, un videoblog que pretén donar resposta a les consultes farmacèutiques sobre els símptomes menors que es resolen dia a dia rere el mostrador de la farmàcia.

En l'àmbit de la Responsabilitat Social Corporativa (RSC) es troba la iniciativa @boticoco, un personatge que va néixer a les xarxes socials amb la finalitat de recaptar fons per a diversos projectes posats en marxa per l'ONG Farmamundi.

Què opinen els pacients sobre els serveis professionals? 
Durant el Congrés també es presentaran els resultats d'una enquesta que s'ha realitzat a la població a través de diferents associacions de pacients. L'objectiu és conèixer, de primera mà, com perceben els serveis professionals que s'ofereixen a les farmàcies i definir, a partir d'aquí, quines línies es poden seguir en el futur de la farmàcia assistencial.